MAREKI TERVISELEHT

4/10/2006

Vägivaldsed arvutimängud muudavad paranoiliseks

USA teadurite värskes uuringus leidis taas kinnitust arvamus, et vägivaldsed arvutimängud põhjustavad vägivalda ja paranoilist käitumist ka päriselus, kirjutab ABC. Sonya Brady California ülikoolist ja Karen Matthews Pittsburghi ülikoolist avastasid ühise 100 18-21 aastast noormeest hõlmanud uurimistöö raames, et noored mehed peavad suurema tõenäosusega teiste inimeste suhtumist enesesse vaenulikuks, kui nad on äsja mänginud vägivaldset arvutimängu. Sellised inimesed justkui otsiksid teiste suhtumises endasse vaenulikke märke ja kurje kavatsusi, selgitas Brady. Ajakirjas Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine tutvustatud uuringust ilmnes, et eksperimendi käigus vägivaldset arvutimängu mänginud olid peale seda keskmisest enam valmis kanepit suitsetama ning alkoholi tarvitama. Brady hinnangul soodustavad sellised mängud noortel inimestel riskikäitumist, mille raames ei peeta pühaks enese ja teiste tervist ning elu. Teadurite hinnangul peaksid lapsevanemad mõistma, et vägivaldsed arvutimängud mõjutavad laste kätumist ja tõekspidamisi negatiivses suunas.