MAREKI TERVISELEHT

3/21/2006

Särgireklaam ja alkoholilembus võivad olla seotud

Darthmouthi meditsiinikooli uurijate analüüsist selgus, et teismelised, kes kannavad alkoholifirmade kaubamärgiga särke või mütse, hakkavad alkoholi kuritarvitama oma eakaaslastest suurema tõenäosusega, vahendab LiveScience meditsiiniajakirjas American Journal of Preventive Medicine tutuvustatud uuringu järeldust. Uurimistöös analüüsiti enam kui 2000 tudengi riietumiseelistusi ning nende alkoholilembust mõõdeti aastail 1999 ja 2003. Mõne alkoholifirma märgiga riideid omavad tudengid tarvitasid alkoholi keskmisest 25,2% enam ning kui arvesse võeti ka kõik muud riskifaktorid, saadi tulemuseks, et sellistel noortel inimestel on 1,5 korda suurem tõenäosus muutuda alkohoolikuks. Uuringus ei selgunud otseselt, kas alkoholibärndiga toote soetamine võib joomavalmidust suurendada või kannavad alkohoolikud lihtsalt meelsamini selliseid rõivaid, ent lapsevanematel on leiust uurijate kinnitusel küll üht-teist kõrva taha panna. Sama uurimisrühm alustas hiljuti laialdast uurimistööd, mille eesmärgiks on välja selgitada, kas ja mil määral võib alkoholireklaamiga toodete kandmine suurendada inimese joomariske. Tulemused peaksid selguma sügiseks.