„Hängimine“ mõjutab noorte aktiivsust ja teadmisi
Täna esitletud Tallinna ülikooli teadurite uuring näitab, et “hängimisel” on negatiivne mõju nii noorte teadmistele kui demokraatlikele hoiakutele. Noorte hoiakuid käsitlevast uurimistööst selgus veel, et kuigi suuremate teadmistega lapsed on tolerantsemad, ei mõjuta õpitulemused nende valmisolekut teisi aidata. 1999 ning 2005 läbi viidud uuringu andmetel on hilja õhtul sõpradega väljasolekul negatiivne mõju nii teadmistele kui demokraatlikele hoiakutele. Uuringu juhi, Tallinna ülikooli õppejõud Anu Tootsi sõnul on probleem laiem kui kaubanduskeskustes aega veetvad teismelised, paistes kõige teravamalt välja maanoorte puhul. Uuringu andmetel mõjutab teadmiste tase suhtumist demokraatiasse tervikuna positiivselt. Samas pole suuremate teadmistega lapsed teistest rohkem valmis ise asjadesse sekkuma. Kohati on tendents isegi vastupidine – heategevuses tahavad kõige enam osaleda nõrkade õpitulemustega lapsed, selgub uuringust. Analüüsiti ligi 6000 14-16-aastast õpilase arvamusi.
<< Home