Börsil tasub investeerida lihtsa nimega firmade aktsiatesse
Princetoni ülikooli psühholoogide Adam Alteri ja Daniel Oppenheimeri uurimistööst selgus, et vähemalt lühiajaliselt kasvab börsil kiiremini nende ettevõtete aktsiahind, mille nime on lihtne hääldada, teatab Nature. Psühholoogide hinnangul on sel üsna uskumatuna näival seosel tegelikult lihtne seletus - kui inimesed üritavad keskenduda keeruka informatsiooni töötlemisele, haaravad nad alateadlikult kinni selle kõige lihtsamast ja arusaadavamast osast. Ajakirjas Proceedings of the National Academy of Sciences tutvustatud leid näitab, et inimesed eelistavad looduslikult "soravamalt kulgevaid asju", millest on lihtsam mõelda. Nime lihtsuse ja aktsia hinna vaheline seos leidis kinnitust nii börsitingimusi imiteerivates eksperimentides kui ka New Yorgi börsil aastail 1990-2004 kaubeldud 89 pärisaktsia hinnaliikumiste analüüsis - sellised firmanimed nagu Hillard ja Barning tundusid kauplejatele oluliselt usaldusväärsemad kui ettevõtted nagu Xagibdan ja Creamuy.
<< Home