
Ameerika Ühendriikides tegutsev ettevõte
Ipifini on välja töötanud uudse karastusjookide
pudeli, mille poest ostnud tarbija saab ise hiljem joogi maitset valida,
teatab Discovery Channel. "Programmeeritav" pudel võimaldab maitse-, värvi- või lõhnavalikut alles pärast ostu kojutoomist sooritada ka näiteks shampoonide, kastete, värvide ja parfüümide puhul. Samal ajal vähendab uudne pudeliidee tootmiskulusid ning hoiab kaupluses kokku riiuliruumi. Uudispudeli põhimõte on lihtne - poes müügil olevas pudelis on nõndanimetatud põhitoode, mille puudub spetsiifiline maitse-, värvi- või lõhnalisa. Pudeli küljes on mitu "nuppu", millele vajutades pritsitakse vedeliku sisse vastavat lisaainet. Nii näiteks võib koolajoogi pudeli külge kinnitada nupukesi kirsi-, vanilli-, laimi-, sidruni- jms. maitselisandiga. Kui vajutada nupule "Kirss", nõrgub koolajooki kirsimaitseline lisand ning kui nupule "Laimi", muutub karastusjook samal viisil laimimaitseliseks. Loomulikult saab maitseid ka kombineerida, vajutades enesele näiteks vanilli- ja kirsimaitselise koolajoogi. Samal põhimõttel on võimalik valida baasvedeliku lõhna ning värvust. Ipifini on võtnud leiutisele patendi ning müünud selle kasutusõiguse seni veel avalikustamata ettevõttele.
<< Home