MAREKI TERVISELEHT

9/07/2006

Uudne pudel võimaldab maitsevalikut pärast ostu sooritamist

Ameerika Ühendriikides tegutsev ettevõte Ipifini on välja töötanud uudse karastusjookide pudeli, mille poest ostnud tarbija saab ise hiljem joogi maitset valida, teatab Discovery Channel. "Programmeeritav" pudel võimaldab maitse-, värvi- või lõhnavalikut alles pärast ostu kojutoomist sooritada ka näiteks shampoonide, kastete, värvide ja parfüümide puhul. Samal ajal vähendab uudne pudeliidee tootmiskulusid ning hoiab kaupluses kokku riiuliruumi. Uudispudeli põhimõte on lihtne - poes müügil olevas pudelis on nõndanimetatud põhitoode, mille puudub spetsiifiline maitse-, värvi- või lõhnalisa. Pudeli küljes on mitu "nuppu", millele vajutades pritsitakse vedeliku sisse vastavat lisaainet. Nii näiteks võib koolajoogi pudeli külge kinnitada nupukesi kirsi-, vanilli-, laimi-, sidruni- jms. maitselisandiga. Kui vajutada nupule "Kirss", nõrgub koolajooki kirsimaitseline lisand ning kui nupule "Laimi", muutub karastusjook samal viisil laimimaitseliseks. Loomulikult saab maitseid ka kombineerida, vajutades enesele näiteks vanilli- ja kirsimaitselise koolajoogi. Samal põhimõttel on võimalik valida baasvedeliku lõhna ning värvust. Ipifini on võtnud leiutisele patendi ning müünud selle kasutusõiguse seni veel avalikustamata ettevõttele.