MAREKI TERVISELEHT

9/08/2006

Uuring: seksika naisega teisele naisele kaupa ei müü

Florida ülikooli teadlaste uuring näitab, et seksikate naiste eksponeerimine naisteajakirjade kaantel ja naistele suunatud reklaamides ei täida tõenäoliselt oma eesmärki, teatab LiveScience. Uurijad näitasid 100 tudengieas naissoost vabatahtlikule fotosid kaunitest naisterahvastest ning palusid iga pildi puhul oma emotsioone kirjeldada. Uurimistööd juhtinud Robyn Goodmani sõnul tuli selgelt välja suundumus, et mida seksikam oli fotol esitatud modell, seda väiksemat huvi ja enamat igavustunnet ta katsealuste sõnul neis tekitas. Leid näitab, et naisteajakirjade kaantel ja reklaamides kasutatavad meelad naiskujud ei aita tegelikult kaupa müüa. Uuringu kaasautori Jon Morrisi hinnangul on see veider vastuolu tekkinud seetõttu, et ajakirjade kirjastusi juhivad tavaliselt mehed, kes ei saa lihtsalt aru, millega naisteajakirjade lugejaid köita. Lisauuringutest selgus, et naised märkavad modellipilte vaadates laias laastus vaid kahte tüüpi ilu - "üldist" ilu ning seksuaalset-sensuaalset ilu. Goodman lisas, et naised ostavad pigem kaupa, mida reklaamitakse lihtsalt kenade modellidega ning jätavad soetamata kauba, mille reklaamis kasutatakse seksikaid naismodelle.